نقش اصلي سنجش و ارزشيابي در نظام آموزشي ، کنترل و نظارت ميزان يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان است . با توجه به اهميت سنجش هاي پاياني در نظام آموزشي ، طراحي و سوالات آموزشي بايد به گونه اي باشد  که توانايي هاي شناختي دانش آموزان را به درستي نشان دهد. يکي از مهمترين ابعاد طراحي سوالات ، رعايت سلسله مراتب سطوح حيطه شناختي بلوم است .
 حيطه هاي شناختي بلوم  : دانش فهميدن بکاربستن تجزيه و تحليل ترکيب ارزشيابي
گروه علوم تجربي استان کردستان در نظر دارد فراخواني تحت عنوان طراحي سوالات فرادانشي را برگزار کند . دبيران علوم تجربي که در سال تحصيلي جاري داراي ابلاغ  حداقل 3 ساعت تدريس علوم تجربي هستند مي توانند در اين فراخوان شرکت کنند.
دبيران علوم تجربي با توجه به جدول پيوست که  فصلهاي مختلف کتاب علوم تجربي بين مناطق 16 گانه استان تقسيم بندي شده ، مي توانند اقدام به طراحي سوال کنند.
 
( فونت B Nazanin    - سايز 14 )